Logo firmy

Naprawy UDT

Naprawy spawalnicze UDT » Naprawy UDT

NAPRAWY SPAWALNICZE Z UZGODNIENIEM W UDT 

Szczegółowy opis  technologii naprawy:

  • Firma Lubritech posiada uprawnienia spawalnicze  nadane przez UDT do wykonywania napraw i modernizacji wózków jezdniowych o  nr UD-03-73-P/1-13
  • Drugie nasze spawalnicze  uprawnienia  UDT o nr UD-03-73-N/2-17 pozwalają nam naprawiać następujące urządzenia : suwnice, żurawie, podesty ruchome, wciągarki , urządzenia do przemieszczania kontenerów, dźwigniki itp.

Posiadamy wykwalikowany personel w zakresie świadczenia usług spawalniczych .

  • Europejski Inżynier Spawalnictwa
  • Uprawnione osoby do przeprowadzania badań  nieniszczących   spoin
  • spawaczy - certyfikowanych przez UDT
  • Osoby odpowiedzialne za naprawę, modernizacje  i kontrolę jakości -certyfikowane przez UDT.

Wykonujemy naprawy uszkodzeń i pęknięć eksploatacyjnych oraz w miarę konieczności modernizacje stosując wzmocnienia i nakładki w uzgodnieniu z producentem urządzeń i na bazie własnego doświadczenia. Działania poprzedzone są uzgadnianiem technologii naprawy bądź modernizacji z UDT. Zapewniamy kompleksową usługę, obejmującą dokładną identyfikację uszkodzeń a także wykonanie stosownych badań i dokumentacji powykonawczej z odbiorem UDT włącznie.

 

Jako właściciel firmy zapraszam Państwa do zapoznania się z kilkoma naszymi  naprawami uzgadnianymi przez UDT.

Przedstawię jak wygląda cały proces od zapytania klienta po odbiór przez urząd, gotowego sprzętu.

Otrzymaliśmy zdjęcie pęknięcia masztu wewnętrznego w wózku Caterpillar TH62  Turbo.

 

 Miejsca pekniec masztu        Miejsca pekniec masztu

Zdjęcia: Miejsca pęknięć masztu 

 

Wspólnie z inżynierem spawalnictwa wykonaliśmy wstępny projekt naprawy uszkodzonego sprzętu. Na tej podstawie przedstawiłem klientowi ofertę cenową do akceptacji. 

Po akceptacji oferty przez klienta przystępujemy do pracy .

  • Odwiedzam klienta  i dokonuję dokładnych oględzin uszkodzonego  sprzętu.
  • Staramy się, uzyskać od producenta maszyny informacje o gatunku stali z jakiego wykonany jest maszt . Jeżeli producent zasłania się tajemnicą to zapraszamy certyfikowane laboratorium w celu ustalenia gatunku stali . 

Mając wiedze o gatunku stali inżynier opracowuje technologie spawania i naprawy: 

  • gotowy projekt naprawy przesyłamy do inspektora UDT,
  • po kilku dniach otrzymujemy pisemne uzgodnienie naprawy, 
  • na tej podstawie możemy rozpocząć naprawę . 

W tym przypadku transport maszyny  do naszego warsztatu w Świeciu był nieopłacalny , więc nasza ekipa pojechała dokonać naprawy u klienta.

W tym przypadku postanowiliśmy wyciąć i przyspawać nakładki wzmacniające. 

 

 Zdjęcie: Nakładki wzmacniające

 

W uszkodzeniach, które powstały na skutek zmęczenia materiału, stosujemy nakładki wzmacniające. Samo spawanie pęknięć nie daje nam gwarancji, że nowe pęknięci nie powstanie obok świeżo  położonej spoiny.

Pierwszą czynność jaką wykonuje inspektor badań nieniszczących jest dokładna wizualizacja uszkodzeń. Przy pomocy penetrantu i wywoływacza otrzymujemy mapę pęknięć. 

  Miejsca pekniec masztu

 

Na tej podstawie  spawacz  wie  dokładnie w których miejscach należy przeprowadzić ukosowanie  materiału przed  położeniem spoiny. 

Przystępujemy do czyszczenia  miejsca naprawy z rdzy i  powłok lakierniczych.

 Spawanie


Ukosowanie 

 

Zdjęcia: Ukosowanie i efekt ukosowania

 

 

 

 

 

 

Po dokładnym oczyszczeniu i ukosowaniu spawacz przystępuje do spawania pęknięć.

 

 Spawanie pęknięć

 Zdjęcie: Spawanie pęknięć

 

 Ocena pozytywna spawania

 Zdjęcie: Ocena pozytywna wykonanych działań

 

Następna czynnością  jest przyspawanie nakładek wzmacniających.

 Spawanie pęknięć Spawanie pęknięć

Zdjęcie: Spawanie nakładek wzmacniających

 

 I znowu do akcji wkracza nasz inspektor , który bada prawidłowośc położonych spoin.

 Ocena spoin Ocena spoin

Zdjęcia: Ocena spoin

 

Inspektor sporządza protokół z przeprowadzonych badań, który  dołączymy do dokumentacji. 

Pozostaje już tylko pomalować naprawiony element.

 Malowanie elementu Malowanie elementu

Zdjęcia: Malowanie elementu

 

Po wykonaniu naprawy urządzenia użytkownik zobowiązany jest zgłosić do badania doraźnego eksploatacyjnego zgodnie z § 24 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz.U. Nr 193, poz 1980.). Zakres badań jest określony również w § 24 ww. rozporządzenia. Urządzenie powinno być przygotowane do badania zgodnie z § 20 ww. rozporządzenia.

 Ceny:

20- 60% wartości nowego podzespołu

 

 

NAPRAWY SPAWALNICZE Z UZGODNIENIEM W UDT  

Przykłady  usterek, które można naprawić

 

 

Prostowanie i napawanie masztów.

Wykonujemy napawanie zużytych profili masztów  do nominalnych wymiarów.

Prostujemy profile masztów albo wymieniamy na nowe.   

    

Zdjęcia: Prostowanie masztów 

Cena:

30- 60% wartości nowego masztu 

 

 

PRZYKŁADY

Żuraw Typ AD 20 T Rok budowy 1990

Usterka:

Pęknięcia w narożnikach korpusów podpór wysuwanych oraz pęknięć spoiny wspornika skrzynki podpór. 

    

 Zdjęcia: Miejsca pęknięć

 

 

Zdjęcia: Po naprawie

 Cena:

20- 40% wartości nowego podzespołu 

 

 

Wózek widłowy Jungheinrich EKX515K rok 2007

Usterka:

Pęknięcie mocowania siłownika w maszcie.

    

Zdjęcia: Miejsca pęknięć spoin spawalniczych 

 

 

Zdjęcia: Po naprawie

 

Cena:

10-30% wartości nowych podzespołów 

 

 

Wózek widłowy Jungheinrich ETV216 rok 2005

Usterka:

- Pęknięcie masztu w dwóch miejscach
- zmęczenie materiału
- Pęknięcie podpory koła 
- zmęczenie materiału 

      

Zdjęcia: Miejsca pęknięć

 

 Po naprawie   

Zdjęcia: Po spawaniu pęknięcia zostały zastotowane nakładki wzmacniające

  

 

 Wózek widłowy Linde H50 394  rok 2010

 

Usterka:

Pęknięcie spoiny ramy  kabiny operatora, na skutek zderzenia wózka z przeszkodą.

   

Zdjęcia: Miejsca pęknięć

 

 

Zdjęcia: Po spawaniu

Cena:

20% wartości kabiny

 

Wózek widłowy Moffett M9 24.3 rok 2012

Usterka:

Uszkodzenie górnej listwy karetki (grzebień). 

  

Zdjęcie: Uszkodzone wycięcia pod zamki widły

 

Zdjęcie: Po naprawie 

Cena:

30-40% wartości nowej karetki

 

 

Wózek widłowy Linde H 40

Usterka:

Pęknięcie płaskowników karetki – zmęczenie materiału

   

Zdjęcia: Miejsca pęknięć

 

 

Zdjęcia: Po naprawie 

Cena:

30-40% wartości nowej karetki

 

 

Linde H40 seria 394

Usterka:

Uszkodzenie ramy kabiny na skutek zderzenia dwóch wózków. 

 

Zdjecie: Skrzywienie profilu ramy

 

 

 

Zdjęcia: Po naprawie - Na podstawie fabrycznej technologii naprawy dokonaliśmy wymiany dolnego profilu kabiny na nowy

Cena:

25-30% nowej kabiny

 

Linde V10

 

Zdjęcie: Pęknięcie podporu kół 

 

 

Zdjęcie: Naprawa polegała na spawaniu pęknięć oraz wykonanie i przyspawanie porzeczki stabilizującej, łączącej podpory kół

Cena:

20-30% wartości nowej ramy (chassis).

 

 

Wykonujemy wiele napraw w wózkach jezdniowych ze zmiennym wysięgiem:

    

Zdjęcie: Pęknięcie podporu kół 

 

Pęknięcia występują w masztach zewnętrznych jak i wewnętrznych

   

Zdjęcia: Pęknięcia

 

W miarę możliwości technicznych staramy stosować nakładki wzmacniające w miejscach pęknięć.

        

Zdjęcie: Naprawa

Cena:

naprawy 30 - 50% wartości nowego masztu

Gwarancja od 6 do 12 miesięcy.  

 

Zużycie czopu łożyska wahliwego mocującego maszt do ramy wózka 

   

Zdjęcia: Przed wymianą

 

 

Zdjęcie: Wymiana czopu na nowy

Cena:

20% wartości nowej ramki masztu

Gwarancja 12 miesięcy.

 

NAPRAWY SPAWALNICZE Z UZGODNIENIEM W UDT

  Przykłady:

 

Linde H80

Pęknięcie płaskowników nośnych karetki   

Zdjęcia: Wymiana płaskowników na nowe

Cena:

40% wartości nowej karetki 

 

Uszkodzona górna belka  karetki – grzebień 

  

Zdjęcia: Naprawa polega na napawaniu i przywróceniu nominalnych wymiarów albo wykonanie nowej belki

Cena:

30- 50% wartości nowej karetki

 

Gwarancja 12 miesięcy 

 

Pęknięcie masztu 

Zdjęcie: Naprawa polega na ukosowaniu pęknięć i położenie spoiny

Cena:

30% wartości nowej ramy masztu

Gwarancja 12 miesięcy 

 

 

Naprawy bez uzgadniania z UDT 

Wygięcie łapy chwytaka 

Zdjecie: Naprawa polega na wyprostowaniu wygięcia przy pomocy prasy hydraulicznej

 

Cena:

30% wartości nowej łapy

Gwarancja 12 miesięcy

Logo firmy Toyota Material Handling
Logo firmy Cat
Logo firmy Daewoo
Logo firmy Hyster
Logo firmy Stabau
Logo firmy Cascade
Logo firmy Mitsubishi
Logo firmy Bolzoni Auramo Meyer
Logo firmy BT
Logo firmy Linde
Logo firmy Clark The Forklift
Logo firmy Kaup
Logo firmy Komatsu
Logo firmy Jungheinrich
Logo firmy Kalmar
Logo firmy Doosan
Logo firmy Yale
Logo firmy Still